FAQ
Reparation
Hvis produktet er købt for mindre end to år siden, er den dækket af garantien, hvis det drejer sig om en fabrikationsfejl. Er produktet købt i udlandet eller i en Internet-butik, eller er du i tvivl om det er en parallelimport, skal du først kontakte producenten eller købsstedet. Du vælger selv, om du vil kontakte købsstedet, eller om du vil booke en reparation direkte via ServiceBroker.
Husk altid at medsende en kopi af din købsfakturaen, når du opretter en garanti-reparation.
Sender du et produkt til reparation under garanti, og det viser sig, at det ikke er en fabrikationsfejl, vil du blive kontaktet med henblik på at få afklaret om du vil have produktet repareret som en tilbudssag eller du ønsker den retur. Under alle omstændigheder vil du blive opkrævet et undersøgelsesgebyr og en eventuel fragt. Klik her for at se prislisten.
Transport af produktet er gratis, når det drejer sig om et tv over 30″. For alle andre produkter gælder, at de skal sendes til værkstedet. Adressen oplyses på følgesedlen, når sagen er oprettet.
Klik her for at booke en reparationssag.
Hvis produktet er købt for mere end to år siden, er den uden for garantiperioden.
En tilbudssag håndteres på samme måde som en garantisag. Den eneste forskel er, at du selv skal betale for reparationen. Når produktet er undersøgt fremsendes et tilbud pr. e-mail, som du skal godkende eller afvise via ServiceBroker.
Herefter afventer vi din betaling, før produktet enten repareres, sendes retur uden reparation eller kasseres på værkstedet. Vælger du, at produktet ikke skal repareres, bliver du opkrævet et undersøgelsesgebyr (se prislisten her). Dertil kommer eventuelle fragt-udgifter, som varierer, afhængig af forsendelsesform.
Klik her her for at se prislisten eller her for at booke en reparationssag.
RMA står for “Return Material Authorization” og dækker over at værkstedet indstiller et produkt under garanti til kreditering hos producenten.
Hvis produktet ikke kan repareres eller ikke kan repareres indenfor 21 dage, indstiller værkstedet produktet til RMA hos producenten. Hvis producenten godkender RMA indstillingen, krediteres forhandleren eller grossisten for det defekte produkt.
Du vil blive informeret hvis produktet indstilles til RMA. Du skal derefter kontakte købsstedet for at få en afklaring på RMA-sagen. Ofte ender sagen med, at forhandleren genleverer et nyt, tilsvarende produkt.
Garanti dækker over fabrikationsfejl på produkter indenfor de første 2 år fra købsdatoen. For at garantien skal dække, skal der medsendes en kopi af købsfakturaen.
Garanti omfatter kun fabrikationsfejl. Garantien dækker derfor ikke:
•Batterier, pærer, toner og andre forbrugsstoffer
•Skade som følge af at produktet har været tabt
•Fugtskader
•Ydre skader
•Produkter der er installeret forkert eller fejlbetjent
•Produkter der mangler serienummer
•Produkter der mangler købsdokumentation
•Fejlfrie produkter der overholder specifikationer
•Produkter der er købt uden for landet, med mindre andet er aftalt med producenten
•Produkter der er parallelimporteret, med mindre andet er aftalt med producenten
Er produktet købt uden for landet eller er du i tvivl om det er parallelimporteret, skal du derfor først kontakte producenten eller købsstedet.
Hvis du har sendt produktet til reparation under garantien, og ovenstående betingelser ikke er opfyldt, vil du blive kontaktet. Du kan så, selv, bestemme om du vil have produktet repareret som tilbuds-reparation, eller du ønsker produktet retur. Der vil under alle omstændigheder blive opkrævet undersøgelsesgebyr og eventuel fragt.
Klik her for at booke en reparationssag.
Det kan ofte betale sig, især på lidt større TV. Du kan få undersøgt dit apparat og få en nøjagtig pris på reparationen, og det for et relativt lavt undersøgelsesgebyr. Hvis du ønsker reparationen udført, skal du ikke betale undersøgelsesgebyret, da det indgår i reparationsprisen, som en del af arbejdslønnen.
Klik her her for at se prislisten eller her for at booke en reparationssag.
Når du har oprettet en reparationssag, kommer der en reparationsordre, som angiver hvilket værksted, der skal benyttes. Under oprettelsen, skal du vælger “Jeg sender selv produktet” som forsendelse og så er det op til dig, om du rent faktisk sender produktet eller leverer det fysisk til værkstedet.
Hvis valget af værksted passer dårligt og du ønsker at aflevere reparationen på et andet værksted, bedes du skrive en mail til info@servicecentergruppen.dk for at høre om det er muligt.
Hvis du har en defekt fjernbetjening dækket af garanti, så tag den med i butikken, hvor du købte produktet. Husk at medbringe kvittering og forinden aflæse serie nr. på selve apparatet.
Har du købt produktet på en web shop eller lignende, så opret en service sag her og send fjernbetjeningen til det angivne værksted på servicesedlen.
Hvis produktet som fjernbetjeningen passer til ikke er dækket af garanti, kan du bestille en ny fjernbetjening her.
Hvis det er en garantisag, betaler producenten som regel for afhentning på din privatadresse for TV over 32″. Du vil automatisk blive tilbudt denne mulighed under oprettelsen, hvis producenten giver denne mulighed. Er det en tilbudssag, kan du egenbetalt også vælge denne mulighed under oprettelsen for større TV i henhold til prislisten.
Klik her her for at se prislisten eller her for at booke en reparationssag.
Visse TV mærker over en bestemt størrelse kan repareres i dit hjem af en tekniker gratis på garanti. Reglerne varierer lidt, men er i skrivende stund:
•Sony TV af enhver størrelse kan repareres i dit hjem, hvis du bor på Sjælland.
•Samsung TV fra 40″ repareres i dit hjem, hvis du bor i Jylland eller på Fyn.
•LG TV fra 32″ og derover kan repareres i dit hjem i hele Danmark incl. Brofaste øer.
Du vil automatisk blive tilbudt muligheden, som hedder “Onsite”, når booker din reparation. Denne mulighed vil være forvalgt under oprettelsen.
Klik her for at booke en reparationssag.
Hvis mit produkt er defekt...
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Samsung direkte enten på telefon 70701970 eller via deres hjemmeside.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.samsung.dk
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Finlux via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.finlux.dk
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte LG enten på telefon 80885758 eller via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.lg.com
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Panasonic enten på telefon 36927799 eller via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.panasonic.dk
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Pioneer enten på telefon 43555400 eller via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.pioneer.dk
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Sony Support enten på telefon 70112105 eller via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://www.sony.dk
Hvis du ved at produktet er defekt og du er afklaret omkring garantiforholdet, kan du booke en reparation her.
Hvis du er usikker på garantiforholdet, er i tvivl om hvorvidt produktet er i stykker eller har brug for vejledning, bedes du kontakte Coop via deres hjemmeside for at undersøge proceduren for reparation.
Tryk på linket her for at blive sendt videre: http://webshop.coop.dk/kundeservice/kontakt+os
Mener du produktet er dækket af garanti, bør du kontakte købsstedet. Hvis du ikke er sikker på om garantien dækker eller garantien er udløbet, skal du kontakte producenten. Hvis producenten er på listen til højre, kan du klikke på navnet for at gå til producentens hjemmeside. Er producenten ikke på listen, kan du fremsøge producenten på Google for at finde producentens hjemmeside med kontaktoplysninger.
Hvis produktet er uden for garanti, kan du booke en tilbudssag her.
Problemløsning
Har du kabel TV og skal fremsøge programmerne, skal du kontakte din leverandør af TV programmer, eksempelvis YouSee eller STOFA eller søge information på leverandørens hjemmeside. Leverandøren kan oplyse Netværks ID og andre oplysninger, som skal bruges til kanalsøgning. Det er som regel ikke muligt at fremsøge digitale kanaler uden disse oplysninger og de oplyses ofte på forsiden af leverandørens hjemmeside.
Den nemmeste måde at finde ud af, om din fjernbetjening virker er, at få hjælp fra kameraet på din mobiltelefon! Start kamera funktionen på din mobiltelefon, tryk på en knap på din fjernbetjening og ret den mod mobiltelefonen. HVIS du ser hvidt blinkende lys, så sender fjernbetjeningen signaler ud og er formodentlig ikke i stykker. Hvis du IKKE ser hvide blink, så skift batterierne og prøv igen. Hjælper det ikke er fjernbetjeningen sandsynligvis defekt.
Er fjernbetjeningen defekt, bedes du henvende dig ved købsstedet. Er fjernbetjeningen ikke dækket af garanti, kan du bestille en ny fjernbetjening her.
Tag strømmen fra dit TV i ét minut og start TV’et op igen. Hvis TV’et stadig ikke reagerer, kontakt da teknisk support hos leverandøren eller forhandleren. Du kan klikke på producenten i højre side for at gå til producentens hjemmeside for kontaktoplysninger.
Prøv at benytte en anden signal kilde. Er du på antennesignal, prøv da at sætte en DVD eller Blueray disk på. Er de der på begge typer signal, er TV’et sandsynligvis defekt. Er det kun på antennesignalet, så check antennesignalet, eventuel med hjælp fra din leverandør.
Vejledninger
Det kan være vanskeligt selv at afklare, men har du ikke fået gennemgået dim antenneinstallation efter digitalisering af alle signaler, vil dit antenneanlæg måske ikke opfylde kravene for at kunne overføre signalerne problemfrit. Hvis du har mere end 1 stik monteret, stiller det ekstra krav til signalstyrke og kvalitet og en HF tæt installation.
Hvis du ønsker professionel hjælp til måling og vejledning, kan du eventuelt kontakte en professionel installatør på www.udeteknik.dk.